Waarom after lipo massages nemen?

Overweegt u een liposuctie of een BBL of heeft u deze ingreep pas gehad? Na uw operatie begint het herstel proces u neemt dan een serie after lipo massages. De after lipo massages functioneren om ongemak te verlichten en om een succesvol herstel zonder imperfecties te behalen.

After lipo massages

Cosmetische chirurgie is een van de meest voorkomende procedures die tegenwoordig wordt uitgevoerd. Veel mensen vergeten dat na zo’n ingrijpende operatie de nabehandeling erg belangrijk is.

Een after lipomassage ​wordt sterk aanbevolen na een cosmetische ingreep. Denk hierbij aan een liposuctie, BBL, liposculptuur of een buikwandcorrectie.

Lipo aftercare is heel bepalend voor het uiteindelijke resultaat van uw lichaam. Vijftig procent van het eindresultaat is het werk van de chirurg en de andere 50% is de juiste aftercare.

De after lipomassage ​wordt uitgevoerd door middel van manuele lymfedrainage dit is een massage van de huid om het lymfesysteem te ondersteunen en te stimuleren. Dit zorgt ervoor dat uw lymfesysteem opnieuw activeert en het overtollige vocht gemakkelijk afgevoerd kan worden. Tevens maken we gebruik van ultrasound, deze minimaliseert de blauwe plekken en zwelling en gebruiken we radiofrequentie en infrarood voor het strakker maken van de huid.

Resultaten van after lipomassage

• Stimuleert de afvoer van vocht en vetcellen
  • Voorkomt en verhelpt fibrose
  • Verzacht verhard littekenweefsel
  • Bevordert de doorbloeding van de huid
  • De huid wordt steviger, soepeler, gezonder en gladder
  • Verminderd pijn
  • Versnelt het genezingsproces

Uw massage-behandeling?

Bij deze massage wordt uw lymfesysteem opnieuw geactiveerd en kan het overtollige vocht gemakkelijk afgevoerd worden. Bij de behandeling maken wij gebruik van een ultrasound zodat de kansen op blauwe plekken en zwellingen geminimaliseerd worden. Ook wordt u behandeld met behulp van radio frequentie voor het strakker maken van de huid. Gedurende de tijd van deze behandeling zult u dagelijks 3 liter water moeten drinken. In overleg met uw chirurg zult u beslissen hoeveel massages er nodig zijn (gemiddeld zijn dit 12-20 sessies)

Wanneer lipo massages nemen?

Na uw procedure kunt u hardheden of klonten vinden op de met liposuctie behandelde gebieden. Dit komt vaak voor op het buikgebied en vooral wanneer dit gepaard gaat met andere lichaam contourings procedures zoals vetinjectie’s (in principe is dit dan een ‘Brazilian butt lift’).

Deze onevenheden zijn post-chirurgische lymfoedeem. Dit ontstaat doordat de canule (het instrument waarmee de vetcellen verwijderd worden) die onder de huid beweegt ontsteking en trauma veroorzaakt van het weefsel. De canule vormt kanalen onder de huid die zich vullen met vloeistof, ook veroorzaakt de canule zwelling van het weefsel.

De manuele lymfedrainage zorgt ervoor dat de vloeistof kan worden afgevoerd door het zachtjes te pompen in de lymfevaten. Neemt u deze massages niet dan loopt u risico dat de ontstekingen zich ontwikkelen tot permanente verhardingen onder de huid (fibrose) of dat er vochtophopingen vormen (seroma). Hierom is het dus ontzettend belangerijk om uw chirurgische ingreep goed na te volgen met de lymfemassages zodat u uw gewenste vorm kunt krijgen.

Tarieven Gold after lipo massage/lymfesysteem behandeling

After lipomassage ​kan het best worden toegepast in kuurverband. Wij adviseren gemiddeld 10 tot 20 behandelingen 2 keer per week voor het beste resultaat.

Prijs: €65,- voor 75 minuten, 10 massages voor €600,-.