Waarom lipo massages nemen?

Overweegt u een liposuctie of een BBL of heeft u deze ingreep pas gehad? Na uw operatie begint het herstel proces u neemt dan een serie after lipo massages. De after lipo massages functioneren om ongemak te verlichten en om een succesvol herstel zonder imperfecties te behalen.

Waarom lipo massages nemen?

Na uw procedure kunt u hardheden of klonten vinden op de met liposuctie behandelde gebieden. Dit komt vaak voor op het buikgebied en vooral wanneer dit gepaard gaat met andere lichaam contourings procedures zoals vetinjectie’s (in principe is dit dan een ‘Brazilian butt lift’).

Deze onevenheden zijn post-chirurgische lymfoedeem. Dit ontstaat doordat de canule (het instrument waarmee de vetcellen verwijderd worden) die onder de huid beweegt ontsteking en trauma veroorzaakt van het weefsel. De canule vormt kanalen onder de huid die zich vullen met vloeistof, ook veroorzaakt de canule zwelling van het weefsel.

De manuele lymfedrainage zorgt ervoor dat de vloeistof kan worden afgevoerd door het zachtjes te pompen in de lymfevaten. Neemt u deze massages niet dan loopt u risico dat de ontstekingen zich ontwikkelen tot permanente verhardingen onder de huid (fibrose) of dat er vochtophopingen vormen (seroma). Hierom is het dus ontzettend belangerijk om uw chirurgische ingreep goed na te volgen met de lymfemassages zodat u uw gewenste vorm kunt krijgen.

Uw massage-behandeling?

Bij deze massage wordt uw lymfesysteem opnieuw geactiveerd en kan het overtollige vocht gemakkelijk afgevoerd worden. Bij de behandeling maken wij gebruik van een ultrasound zodat de kansen op blauwe plekken en zwellingen geminimaliseerd worden. Ook wordt u behandeld met behulp van radio frequentie voor het strakker maken van de huid. Gedurende de tijd van deze behandeling zult u dagelijks 3 liter water moeten drinken. In overleg met uw chirurg zult u beslissen hoeveel massages er nodig zijn (gemiddeld zijn dit 12-20 sessies)

Tarieven Gold massage/lymfesysteem behandeling

Chat openen
Goedendag,
Waar kunnen we van dienst mee zijn?

Team Gold Clinics