Corona protocol

Coronamaatregelen bij Gold Clinics

Gold Clinics volgt de richtlijnen van onze beroepsvereniging, de NVH,die weer zijn afgeleid van de richtlijnen die onze overheid recent heeft opgesteld voor de niet-coronaziekenhuiszorg.

Hieronder volgen de uitgangspunten waaronder de NVH meent dat verantwoord en veilig werken, zowel voor de behandelaar als de patiënt mogelijk is:

Gezonde patiënten (zonder klachten van hoesten, keelpijn, koorts, neusverkoudheid en/of diarree) moeten kunnen worden geholpen. De praktijk bevraagt elke patiënt voorafgaand aan het maken van een afspraak over de aanwezigheid van klachten (hoesten, keelpijn, koorts, neusverkoudheid en/of diarree) en of huisgenoten zich in thuisisolatie bevinden. De antwoorden bepalen of de patiënt naar de praktijk kan komen. De patiënt bezoekt de praktijk alleen.
Bij entree van de praktijk wordt aan de patiënt gevraagd de handen te desinfecteren. Hiervoor biedt de kliniek gelegenheid.
Bij binnenkomst wordt aan de patiënt nogmaals naar eventuele klachten gevraagd. De patiënt met hoesten, neusverkoudheid, keelpijn, diarree en/of koorts wordt niet behandeld en verzocht direct te vertrekken.

De werkzaamheden worden verricht door medisch geschoold personeel. Huidtherapeuten behoren tot de contactberoepen, met kennis van infectiepreventie. Zij zijn gewend infectiepreventie maatregelen te begrijpen en na te leven. Uw huidtherapeut zal daarom een mondkapje en gelaatsmasker dragen tijdens de behandeling.
De behandelaar en de patiënt houden zoveel mogelijk de 1,5 meter zone in acht.